سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
تصاویر / اجلاسیه دوروزه مسئولین موقوفات ومنابع پایدار حوزه های علمیه کشور در قزوین

حوزه / حجت الاسلام افشار گفت: دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور در سال ۹۴ شکل گرفت و احیا و توسعه موقوفات و ایجاد منابع پایدار برای حوزه‌های علمیه را در اولویت قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار مسئول امور موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه استان قزوین امروز در جمع مسئولین موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور، اظهار داشت: در کنار تاریخی بودن شهر قزوین، مدارس علمیه این شهر هم از قدمت بالایی برخوردارند، همچنین علمای برجسته‌ای نیز در این دیار تربیت شده‌اند.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: مردم با بصیرت و ولایتمدار قزوین، در عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور چشمگیری داشته‌اند که نمونه آن شهدای والامقام و ارزشمندی نظیر شهید رجایی، شهید بابایی و مرحوم ابوترابی است.

وی ادامه داد: روحانیون سربازان امام زمان(عج) هستند و خدمت رسانی به سربازان حضرت، افتخار بسیار بالایی است.

وی ابراز کرد: در طول تاریخ پشتیبانی مالی حوزه‌های علمیه از دیرباز توسط علمای سلف با اتکال به خداوند متعال و توجهات خاصه حضرت ولی عصر(عج) و مساعدت‌های مومنین انجام می‌شده است.

حجت الاسلام افشار عنوان کرد: توجه به معیشت طلاب به‌خصوص وضعیت مسکن، یکی از اولویت‌های مهم و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید است و باید پیگیری شود.

معاون منابع پایدار حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: حفظ استقلال مالی حوزه‌های علمیه با ایجاد منابع پایدار، دنبال شود و در سیاست‌گذاری‌های حوزه نیز اولویت‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی مورد تأکید است.

حجت الاسلام افشار، در پایان یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه سردار رشید اسلام شهید نیلفروشان را گرامی داشت.

احیا و توسعه موقوفات و ایجاد منابع پایدار برای حوزه در اولویت است 


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha